Każdego dnia przestrzeń wirtualna jest dosłownie zalewana niezliczoną ilością treści. Z jednej strony daje to możliwość dotarcia do nowych wiadomości, a z drugiej utrudnia znalezienie innych, które często giną w gąszczu tych topowych.
Nie inaczej jest w przypadku muzyki. Codziennie w Internecie zaczynają rozbrzmiewać nowe utwory zarówno tych znanych, jak i dopiero początkujących twórców. Jak w tym wszystkim znaleźć miejsce na własną twórczość? Odpowiedzią są platformy streamingowe, które pozwalają na promowanie muzyki.
Niezależnie od doświadczenia w branży, każdy twórca może zaistnieć w świecie e-muzyki. Do pełnego sukcesu potrzebna jest tylko odpowiednia współpraca. Najlepiej z agregatorem treści cyfrowych, który zapewni odpowiednią ekspozycję naszym utworom.
- Promowanie muzyki w sieci
- Współpraca z dystrybutorem treści cyfrowych
Promowanie muzyki w sieci
Dziś większość z nas słucha muzyki w telefonie, gdzie może odtwarzać ją, dzięki ulubionym platforma streamingowym. Model subskrypcyjny bardzo ułatwił dostęp do milionów utworów artystów z całego świata i to wszystko za niewielką opłatą w formie abonamentu.
Takie rozwiązanie dało także możliwości samym twórcom, którzy nie muszą już nagrywać utworów na płytach oraz zabiegać o ich odtwarzanie w radiu. Okazuje się bowiem, że dziś możliwe jest zarabianie na Spotify, Tidal, Apple Music, YouTube, Deezer, Amazon Music, Bandcamp, czyli największych platformach streamingowych z dobrą muzyką i teledyskami.
Kluczowym jest jednak dobry technicznie utwór, zaplanowanie strategii rozwoju, a także szeroko zakrojone działania marketingowe, które wykraczają poza same serwisy streamingowe. Krótko mówiąc, skuteczne promowanie muzyki w sieci.
Współpraca z dystrybutorem treści cyfrowych
W tym celu warto rozważyć współpracę z agregatorem muzycznym, mającym doświadczenie w obchodzeniu się z contentem muzycznym i pomoże nam dotrzeć do nowych odbiorców. Poznanie funkcjonalności danego serwisu, stworzenie profilu artysty i umieszczenie na nim utworów to dopiero początek drogi. Content muzyczny pozbawiony odpowiedniego wsparcia marketingowego po prostu ginie w czeluściach innych treści. Zresztą każdego dnia na platformy streamingowe wskakują nowe utwory — jedne są zastępowane drugimi. Dobry dystrybutor treści pomoże nam przedostać się przez meandry świata e-muzyki i wypłynąć na powierzchnię, a nawet — utrzymać się na niej, o ile będziemy przygotowani na długofalową współpracę. Jednorazowe działania raczej nikomu jeszcze nie przyniosły upragnionych efektów.