Rodzaje reklam w AdWords

Prowadzenie kampanii w Google AdWords to świetny i sprawdzony sposób na pozyskiwanie nowych, wartościowych klientów. Dzięki takiej promocji możliwe jest także zdobycie lepszej rozpoznawalności marki oraz jej usług. Jednak aby rozpocząć działania w tym narzędziu trzeba zapoznać się z różnymi rodzajami reklamy. Każda z nich sprawdzi się w innym przypadku lub odpowie na zapotrzebowanie danej firmy.

Trzeba pamiętać o tym, że niezależnie od tego, jaką formę reklamy Google AdWords wybierze się, najważniejsza jest jej właściwa konfiguracja. Pozwala ona bowiem na uniknięcie wydawania dużych pieniędzy na reklamę w sieci.

Reklama w sieci wyszukiwania

Jest to reklama tekstowa, która staje się widoczna po wpisaniu przez użytkownika frazy wchodzącej w skład wybranej kampanii słów kluczowych. Co ważne, ten format bardzo przypomina bezpłatne wyniki z przeglądarki. Dlatego też sporo internautów decyduje się na kliknięcie w link. Dodatkowo przy tego rodzaju promocji można dowolnie zawężać grupę odbiorców. Ułatwiają to oczywiście odpowiednio dobrane słowa kluczowe, ale też wykluczenia i lokalizacja. Reklama tekstowa jest bardzo skuteczna – wiele firm decyduje się właśnie na nią.

Google Zakupy

Reklama Google Zakupy opiera się na pokazywaniu użytkownikom szukanego przez nich produktu, jak również jego ceny, opisu  oraz odsyłacza do witryny. Co ciekawe, przy tego typu formacie nie określa się słów kluczowych tylko kategorie produktowe. A to z kolei sprawia, że ma się ograniczoną kontrolę nad wyświetlaniem się produktów. Zaleta jest jednak fakt, że promocja szybko kieruje klienta na stronę z konkretnym produktem. Dlatego też istnieje duża szansa na to, ze zdecydowani internauci będą skłonni do skorzystania z oferty firmy.

Reklama w sieci reklamowej

Jej podstawową funkcją jest wyświetlanie kampanii na zewnętrznych witrynach. Dodatkowo można ją swobodnie dobierać pod różnymi wybranymi przez siebie względami. Choć koszty takiej reklamy są często wyższe, niż przy innych typach promocji w Google AdWords, to zwykle pozwala ona wygenerować duża liczbę przejść na serwis. Co więcej, w prosty sposób umożliwia ona zbudowanie odpowiedniej rozpoznawalności marki. Uruchomienie jej jest jednak zalecane głównie wtedy, gdy dysponuje się sporym budżetem.

Remarketing i remarketing dynamiczny

Taka kampania wyświetla się użytkownikom, który odwiedzili już daną stronę – z więc trafili na automatyczne zbierając się listę remakretingową. Stworzenie jej jest możliwe dzięki skorzystaniu z właściwemu ku temu tagowi lub konfiguracji remarketingu za pośrednictwem narzędzia Google Analytics. Plusem jest fakt,  iż można swobodnie określać zachowania potencjalnych klientów i na ich podstawie kierować reklamę.

Remarketing dynamiczny to rozbudowany oraz zaawansowany rodzaj promocji. Polega na prezentowaniu internautom tych produktów, które już oglądali w e-sklepie lub rzeczy z pokrewnych kategorii.

Jak wybrać właściwą z nich dla konkretnej branży czy serwisu? Wystarczy skontaktować się ze specjalistami z agencji Alte Media https://www.altemedia.pl. Współpraca z nimi pozwoli wygenerować świetne wyniki kampanii Google AdWords i przyciągnie nowych klientów!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here