Jak sprawdzić kto dzwonił

Skąd oni mają nasze numery?

To, że sam abonent nie rozdaje swojego numeru na prawo i lewo albo nie rozpowszechnia go w Internecie, nie oznacza, że nie dostanie się on w ręce osób trzecich. Niestety, zdarza się, że sam operator proponuje zniżkę na abonament, jeśli abonent podpisze zgodę na udostępnianie swojego numeru firmom chcącym przedstawić mu swoją ofertę. Później zwykle zapomina się o udzieleniu takiej gody. Jednak efekt jest zawsze taki sam: kiedyś w końcu zadzwoni ktoś zapraszając właściciela numeru na jakieś spotkanie połączone z promocją konkretnego produktu. Jeśli takie rozmowy zdarzają się rzadko, nie drażnią one za bardzo.

Gorzej, jeśli ktoś ma pecha i telefony z nieznanych mu numerów zdarzają się dość często, mimo, że nie udostępniał swoich danych kontaktowych osobom przypadkowym lub np. szukając pracy.

Zazwyczaj dochodzi do tego, że abonent obiecuje sobie nie odbierać rozmów z numerów, których nie zna.

Czasem zwycięża ciekawość

Czasem jednak na wyświetlaczu widać numer składający się z więcej, niż 9 cyfr. Można wtedy przypuszczać, że dzwoni ktoś zza granicy. Dodatkowo niektóre numery wyglądające całkiem niewinne pociągają za sobą pewne koszta i to nie tylko, kiedy się na nie oddzwania. Odebranie rozmowy także może czasem kosztować.

Jak więc – jeśli już zaczyna zwyciężać ciekawość-  dowiedzieć się, kto wydzwaniał i czy warto odebrać lub oddzwonić bez narażania się na niepotrzebne koszty?

Kto dzwonił? Sprawdź, czyj to numer

Dzisiaj wystarczy wpisać numer telefoniczny w wyszukiwarkę, aby trafić na stronę w typie  https://infonumer.pl Tutaj ludzie dzielą się ze sobą swoimi doświadczeniami związanymi z numerami, z których do nich dzwoniono. Okazuje się, że najczęściej jest to call center, sprzedaż telefoniczna, ale i firmy poszukujące dłużników. Zdarza się, że osoba pisząca, może także konkretny numer ocenić: jak bardzo był uciążliwy, czy dzwoniąca osoba była grzeczna, itd.

Telefon komórkowy z jednej strony daje wolność, ale mimo zachowania pewnej ostrożności, abonent jest dzisiaj chyba bardziej narażony na niepożądane rozmowy telefoniczne, niż to było kiedyś. Wiele firm próbuje dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów, działając często niejako z zaskoczenia. Osoba, która się nie spodziewa telefonu z ofertą, przynajmniej przez chwilę posłucha, zanim odmówi.

Jeżeli jednak dany abonent w ogóle nie chce takich rozmów odbierać, może – bez odbierania – dowiedzieć się, kto dzwonił albo sam poinformować innych abonentów, co wiąże się z odebraniem rozmowy przychodzącej spod konkretnego numeru.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here